Eralasteaed Kaur on koolieelne lasteasutus, mis oma tegevuses lähtub Eesti Vabariigi Haridusseadusest, koolieelse lasteasutuse seadusest, koolieelse lasteasutuse riiklikust õppekavast ning erakooliseadusest.
Oleme koduselt hubane, mängulisust, tervist, õuesõpet ja koostööd edendav lasteaed, kus väärtustatakse lapse loovat arengut ja personali tööd.
Meie põhiväärtused:
K – koostöö
A – austus
U – usaldus
R – rahulik rütm
1. Suunata ja toetada laste teadmiste ja oskuste omandamist, mis kindlustavad lapse valmisoleku koolis õppimiseks ning endaga toimetulekuks igapäevaelus.
2. Planeerida lõimitudõppetegevusi, lähtudes lasteaia õppekavast, traditsioonilistest rahvakalendri tähtpäevadest, koduloolisest aspektist.
3. Õppetegevuses lähtuda järgmistest printsiipidest:
4. Arendada ja kasvatada lapse individuaalsust ja isikupära, soodustada ande avastamist.
5. Luua arengut soodustav keskkond, tagada turvatunne ja eduelamused ning toetada lapse loomulikku huvi hankida teadmisi ja saada kogemusi ümbritseva elu, looduse ja ühiskonnanähtuste kohta.
6. Luua üldine usalduslik õhkkond, mis sõltub kolmest olulisest lapse arengut soodustavast tegurist:
7. Saavutada hea koostöö lastevanematega, rakendada teadlikult nende abi õpikeskkonna loomisel.
1. Lapse eakohast arengut soodustab kodu ja lasteaia koostöö. Lasteaia töö on perekonnale avatud. Toetatakse ja abistatakse vanemaid õppe- ja kasvatusküsimuste lahendamisel, vajadusel nõustatakse neid.
2. Kasvatamisel ja arendamisel väärtustatakse eesti kultuuritraditsioone ning arvestatakse teistest rahvustest laste kultuuri eripära
3. Võimaldatakse individuaalõpet, arvestades lapse eripära.
4. Õppe- ja kasvatustegevus toimub päevakava alusel.
5. Tähtsustatakse mängu, mille käigus omandatakse ja kinnistatakse teadmisi, oskusi, sotsiaalseid kogemusi, kujundatakse eneseteenindamisoskusi ja tööharjumusi.
6. Luuakse kehalist aktiivsust stimuleeriv, mitmekesiseid liikumisvõimalusi pakkuv õpikeskkond.
7. Integreeritakse erinevaid ainevaldkonnad.
8. Luuakse võimalused laste esteetilisele kasvatusele erinevate kunstiliikide tegelemiseks igas vanuserühmas (draama, muusika, tants, kujutav kunst)
9. Planeeritakse tegevusi nii, et lapsel oleks võimalik teha valikuid. See õpetab last iseseisvalt tegutsema, oma tegevust korrigeerima ja tulemuste eest vastutama.
10. Kuue- kuni seitsmeaastaste laste päevakavasse võetakse tegevusi, mis soodustavad sisseelamist kooliellu. Enam tähelepanu osutatakse õppimise alusoskuste kujundamisele.
Koostöö Rajaleidjaga
Logopeediline ja eripedagoogiline konsultatsioon vastavalt vajadusele
Võrgustik koosneb vabatahtlikkuse alusel ühendunud lasteaedadest, kes lähtuvad oma töös tervist edendava lasteaia põhimõtetest, on nõus ellu viima Tervist Edendavate Lasteaedade missiooni ning täitma võrgustikuga liitunud asutuste kohustusi.
TEL missioon on liita koolieelses eas olevate lastega tegelevate või nende heaolu eest vastutavate täiskasvanute huvid ja eesmärgid lapse arengut ja tervist positiivselt mõjustavatele tegevustele ja nende tegevuste kaudu tagada lastele parem vaimne, füüsiline ja sotsiaalne tervis.
Võrgustik on oma olemuselt arendustegevuslik, muutusi taotlev, probleeme lahendav ning ennetuslik.
Eralasteaed Kaur keskkonna põhimõtted ja eesmärgid
Eesmärgid:
Põhimõtted:
Rohelise kooli meeskkonna töörühma protokoll-käskkiri
Rohelise kooli teemad ja strateegia
Keskkonna ülevaatuse küsimustik: lapsevanemd, õpetajad
Rohelise lasteaia töörühma koosolekud
Kanad lasteaias
Vaata alates 13:35
Silmapaistev edulugu 2019. Kanad lasteaias (Lääne-Viru Arenduskeskus Ettevõtlik kool) – video ja pildid
Jäätmete sorteerimine 2019 – 2020
Meie tegemised:
Koolid ja lasteaiad on täis lugusid, kus õppekava on tihedalt seotud päriseluga. Need on lood, kus küsides “mida õpiti?”, peab selguma hoopis vastus küsimusele “kuidas õpiti?”.
Selleks, et just need lood kõige parematest ettevõtlikest tundidest, projektidest, sündmustest, koolitustest, õppepäevadest või muudest tegevustest saaksid suuremale hulgale huvilistele jutustatud, toimub Maakondlike Arenduskeskuste eestvedamisel haridusprogrammi Ettevõtlik kool raames igal aastal üleeestiline edulugude konkurss “Õppimine on põnev!”, mille eesmärgiks on väärtustada ettevõtlikku hoiakut.
Konkursi raames tunnustatakse õpilugusid järgmistes kategooriates:
Haridus- ja Teadusministeeriumil on au tunnustada Aasta Õpetaja galal “Eestimaa õpib ja tänab” just neid haridustöötajaid ja hariduse toetajaid, kelle viimase kolme aasta töö on teistele eeskujuks, kes panustavad õppurite arengu toetamisse, koostöösse ning uueneva õpikäsituse elluviimisesse õppeasutustes.
Sipsikute rühma lastevanemtae poolt esitati Aasta Õpetaja kandidaadiks rühmaõpetaja
Heidi Jakobson
Õpetaja Heidi Jakobson paneb eralasteaias Kaur „poodi“ mängides kassiiriks just selle lapse, kellele eriti meeldivad numbrid ning laseb reklaamid valmis joonistada kunstihingega noortel. Aga kui mõni laps arvab, et tema nüüd küll midagi teha ei oska, julgustab Heidi teda alati proovima – kunagi ei tea, milline anne võib nii avalduda. Peaasi, et lapsed teeksid asju koos ja aitaksid teineteist.
Õpetaja Heidi veedab koos oma lastega väga palju aega õues – saab ju matemaatikat õpetada ka käbisid kokku lugedes. Nõnda kasvavad lapsed loodusega rohkem kokku. Tema juhendamisel haudusid lapsed inkubaatoris munadest välja kanad – õpetaja oli ka pühapäeval poole ööni tööl, et uusi ilmakodanikke tervitada. Lasteaia kuuri ühte otsa loodi seepeale väike kanala ja jalutusaed, kus linnud nüüd askeldada saavad. Lapsed õpivad kanade eest hoolitsedes raiskamist vältima: üle jäänud hommikupuder läheb lindudele toiduks, lapsed saavad neilt vastu mune.
Heidi hoolitseb, et iga päev oleks lasteaias eriline – pidupäeval katab ta lõunalaua justkui restoranis ja õpetab lastele, kuidas viisakalt käituda. Ise on ta mõistagi suurepäraseks eeskujuks.
Keskkonnakäpa konkurss on keskkonnasõbraliku haridustegevuse tunnustus. Selle tunnustusega soovime tõsta esile kõiki, kes on jätnud oma positiivse jälje mõne keskkonnateadliku algatusega või panustanud keskkonnasõbraliku haridustegevuse edendamisse.
Tunnustuse eesmärk on tõsta esile haridusasutusi, õpetajaid ja klassikollektiive ning mitteformaalse keskkonnahariduse keskuseid ja looduskoole tulemusliku tegevuse eest keskkonnateadlikkuse suurendamisel ja säästvat arengut toetavate väärtushinnangute ning hoiakute kujundamisel; tunnustada haridusasutusi, kes on rakendanud meetmeid, millel on positiivne mõju keskkonnale; innustada tunnustamise kaudu ka teisi eraisikuid, kollektiive, organisatsioone ja ettevõtteid keskkonnasõbralikult tegutsema.
Tunnustuse sihtrühm on õpetajad, klassi- ja lasteaiakollektiivid, mitteformaalse keskkonnahariduse keskused, looduskoolid ja haridusasutused ning muud keskkonnaharidusega tegelevad organisatsioonid ja inimesed, kes on panustanud Eesti ühiskonnas keskkonnateadlikkuse ja keskkonnasõbralike väärtuste ning hoiakute kujundamisse või rakendanud meetmeid, millel on positiivne mõju keskkonnale.
ŽÜRII HINDAMISKRITEERIUMID
Žüriil ei ole kohustust anda välja auhinda igas kandideerimise rühmas. Hindamine põhineb žürii autoriteedil ja konsensuslikul otsusel.
Keskkonnakäpa kandidaadiks oleva tegevuse idee on innovaatiline/leidlik.
*Tegevuste/tulemuste ressursisäästlikkus
Tegevus on ellu viidud ressursisäästlikult, sh rahalised kulud on minimaalsed (kandidaadilt oodatakse paarilauselist ülevaadet tegevuste kulude; kasutatud, sh soetatud või laenatud vahendite kohta; toodetud infomaterjalide vms kohta).
*Positiivne mõju keskkonnale ja keskkonnateadlikkusele (väärtushinnangud, hoiakud, muutused osalejate käitumises, ressursside kasutus, keskkonnakaitse)
*Tegevuse mõju iseloomustavaid aspektid. Eelistatud on pikaajalised ja suure mõjuga projektid ja/või tegevused.
KANDIDAADID
Talumunade haudumine inkubaatoris lasteaia rühmatoas.kuni laste silmeall koorus munast tibu. Lapsed jälgisid arengut munast koorumiseni ja kasvu kaks nädalat Laps sai tibu käes hoida.
AUHINNAD
Iga võitja saab Keskkonnakäpa auhinna. Kokku jagatakse kuni 26 auhinda, viis auhinda igas kategoorias ning eriauhind.
Igas kandideerimise rühmas on rahva eriauhinnad (viies kategoorias). Rahvas saab välja anda auhinna keskkonnasõbralikule õpetajale, klassile või õpilaste rühmale, koolile, lasteaiale ja keskkonnahariduse valdkonnas tegutsevale organisatsioonile.
Eriauhinnana antakse žürii poolt välja üks Innuka innovaatori Keskkonnakäpp.
Auhinna saajaid tunnustatakse auhinnagalal. Lisaks auhinnale saavad võitjad õiguse kasutada tunnustuse Keskkonnakäpp logo. Logo saab kasutada näiteks plakatitel, kleebistel, T-särkidel ja loomulikult ka elektroonilisel kujul veebilehtedel, Facebookis, videotes ja bänneritel.
ERALASTEAED KAUR SIPSIKUTE RÜHM
võitis konkursil 2 auhinda
Innukas innovaator 2018
algatus: Imeline koorumine
Rahva lemmik 2018
HEIDI JAKOBSON
KERSTI SEPIK
ÜLLE RAAM